TOIMITUSEHDOT
Voimassa 1.1.2019 alkaen.
Täydelliset hastur.fi sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.
Hastur.fi on Hasturin Antiikki Oy:n ylläpitämä markkinapaikka.
Seuraavia ehtoja sovelletaan hastur.fi palvelun ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.
Tiivistelmä ehdoista, mukana 12 tärkeintä kohtaa:
- Periaatteemme on toimia kaikinpuolin rehellisesti, toivomme tätä myös sinulta.
- Esineet myydään aitoina, mikäli aitoudesta tulee epäselvyyttä, on mahdollinen epäaitous hastur.fi puolelta tahatonta.
- Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkohinnastostamme.
- Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat, eli käytetty on käytetty, ja käyttämätön tuote on käyttämätön! Lue kuvaukset huolellisesti, esineiden kunnosta löytyy lisää tietoa sivultamme!
- Maksutapana ennakkomaksu tilisiirtona tilillemme ja erilaiset verkkopankki- ja luottokorttimaksut.
- Toimitustapoina Postin kirje sekä Matkahuollon Verkkopaketti, sekä Postipaketti, tai muun valitsemamme rahditsijan paketti tai kuriirikuljetus.
- Hasturin Antiikki Oy varaa oikeuden peruuttaa asiakkaansa ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu viikon sisällä.
- Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön ja se on edelleen samassa kunnossa kuin toimitettaessa. Palautettava tuote ei esim. saa olla pesty, puhdistettu, kiinniommeltu, kiillotettu, värjätty tai muuten muutettu!
- Kaikki takuut ja palautukset asiakaspalautuksena.
- Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on meidän perimämme kirjemaksu.
- Yritystilauksiin ei anneta automaattisesti ilmaista palautusoikeutta, ota aina ensin yhteyttä!
- Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla vanhempiensa lupa tuotteen/tuotteiden tilaukseen!
- Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä, muuttamista tai ohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
Yksityiskohtaiset ehdot:
Tilaaminen:
- Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä mielellään myös puhelinnumero.
- Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero.
- Alle 18-vuotiaan tulee ilmoittaa huoltajan nimi nimikentässä!
- Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, mitkä koskevat toimituksia.
- Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät hastur.fi:n kotisivulla.
- hastur.fi:in asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja hastur.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille.
- Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääasiallisesti sähköpostilla.
- Tilauksen jättämisen jälkeen hastur.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot. Tämän jälkeen asiakas voikin olla suoraan yhteydessä aina tilauksenkäsittelijään koskien esim. tilauksen muuttamista, peruuttamista tai toimitusaikaa.
- Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. hastur.fi vahvistaa tilauksen sähköpostilla.
- hastur.fi:in vastuu tuotteen viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
- Kaikki hastur.fi:in myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme ja ota yhteyttä ennen tilauksen suorittamista, jos haluat tuotteesta lisäselvityksiä.
- Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin hastur.fi:iin.
- Selvissä tuotevirhetapauksissa hastur.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
- hastur.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
- hastur.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa, ja peruuttaa tilaus, mikäli on aihetta epäillä asiakkaan vilpittömyyttä.
- hastur.fi varaa oikeuden perua ennakkotilauksen, jos sitä ei ole maksettu viikon kuluessa.
- hastur.fi ei ole vastuussa esineiden aiheuttamista välillisistä tai välittömistä vahingoista, käytettyjen ja uusien / uudenveroisten varusesineiden, ylijäämän ja välineden suhteen vastuu on ostajalla.
- ylijäämäesineet myydään siinä kunnossa kuin ne ovat, hastur.fi ei ole vastuussa esineiden soveltuvuudesta tai sopimattomuudestsa niiden alkuperäiseen tai uuteen käyttöön.
Hinnat:
- Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, kuten se on tuotetiedoissa ilmoitettu.
- Postikulut ja muut toimituskulut on ilmoitettu tilausvahvistuksessa. Kirjetilauksien kohdalla tilattavien tuotteiden määrä vaikuttaa kirjeiden lukumäärään. Ylimääräisten kirjeiden toimituskulut peritään tilauksen jälkeen, kun pakkaus on suoritettu, silloin harvoin kun tämänkaltainen tilanne ilmenee.
- Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.
- Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti.
- Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.
- Selvissä hintavirhetapauksissa hastur.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 1000 euron kunniamerkki erehdyksen vuoksi myydään 10,00 eurolla tai 0,90 euron nappi myydään 900,00 eurolla.
Toimitus:
- hastur.fi postittaa tuotteitaan asiakkailleen yleensä 1-5 päivän käsittelyajalla ( viiivästysstä ilmenee jos välissä esim joulu).Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Suomen Posti kuljettaa paketit yleensä 1-12 arkipäivässä perille, muiden toimittajien, DB, Schenker, Matkahuolto osalta noudatamme kuljetusyhtiöiden toimitusaika-arvioita. .
- Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. vaihdettavaksi tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero, jos mahdollista.
- Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita hastur.fi:a varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen, mikäli hastur.fi varastossa on virhe ja tuote on sellainen ettei tilausta voida toimittaa, eli tuotetta ei saada lähtitulevaisuudessa, tilaus perutaan hastur.fi puolelta .
Maksuehdot:
- Tilaus voidaan maksaa verkkopankkimaksuilla tai etukäteen tilisiirtona tilillemme, muita hyväksyttyjä tapoja ovat Mash, Stripe ja Paypal.
- Osa maksutavoista saattaa edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi meille tai maksupalveluntarjoajalle.
- Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan.
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla pankkien maksutavoilla. Maksunappi: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Nordea, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken sekä S-Pankki. Maksaminen tapahtuu Finqu-pay -palvelun maksamiseen rakentaman sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Finqu-pay / Verifone yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Lisäksi PayPal verkkomaksu, Mash laskutus / osamaksu, Stripe tai käteinen noudettaessa ovat hyväksyttyjä maksutapoja.
Palautusoikeus:
- Verkkokaupassamme on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus kaikissa normaalituotteissa. Joissain tuotteissa ei ole ilmaista palautus- tai vaihto-oikeutta. Tämä on tällöin kerrottu kyseisen tuotteen tuotekuvauksessa.
- Palautusoikeus koskee vain tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tuotteen tulee olla siinä kunnossa, missä se on toimitettu ja sen tulee olla myyntikelpoinen. Palautettavan tuotteen tulee olla kaikilta ominaisuuksiltaan siinä kunnossa kuin missä se oli pakettia avatessa.
- Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus tutkia tuotetta kuten ihan tavallisessa kivijalkakaupassa, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa.
- Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta. Yritysasiakkaat, järjestöt, yms. toimijat maksavat pääsääntöisesti palautuksensa itse.
- Kirjepalautusten toimituskulut palautetaan jälkikäteen. Maksimipalautus on tilauksen alkuperäinen kirjemaksu.
- 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus alkaa hetkestä, jolloin asiakas vastaanottaa paketin.
- HUOM! Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen ilman ilmoitusta eivät enää uusien etäkauppaa koskevien sääntöjen mukaan riitä kaupan peruuttamiseksi.
TUOTEPALAUTUKSET AINA:
- Viimeistään 14 päivän kuluessa hetkestä, jolloin vastaanotit paketin. Tuotepalautukset täytyy suorittaa asiakaspalautuksena verkkokaupassamme antamiemme ohjeiden mukaisesti. TUOTEPALAUTUKSIA EI HYVÄKSYTÄ 14 PÄIVÄN JÄLKEEN VAIKKA ASIASTA OLISI SOVITTU, emme siis hyväksy palautuksia jos niitä ei toimiteta meille takaisin heti kun asiasta on sovittu, tai 14 päivän kuluessa.
- Älä missään tapauksessa lähetä palautuksia muilla lähetystavoilla, esim. postiennakolla tai muilla ohjeidemme vastaisilla toimitustavoilla, tällaisia lähetyksiä ei vastaanoteta!
- Kun lähetät meille jotain, muista teipata paketti hyvin ja suojata sisältö huolellisesti. Paketin tulee kestää toimitusmatkansa ehjänä.
- Liitä palautuksen yhteyteen: Tilausnumero, nimesi ja osoitteesi, halutessasi syy palautukseen tai vaihtoon. Rahallisten palautusten yhteydessä tarvitsemme myös tilinumerosi. Tilinumeron voi lähettää meille myös sähköpostitse, jolloin meidän ei tarvitse tulkita käsialaasi.
- Palauta tuotteet siihen toimipisteeseen, mistä noudit lähetyksesi. Jos tilasit Postilla, palauta paketti Postin asiakaspalautuksena ja jos tilauksesi saapui Matkahuollon kautta, tee palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin.
- Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan Postin/Matkahuollon hinnaston mukaan.
- Jos palautettu tavara ei ole enää myyntikelpoista, hastur.fi ei hyväksy palautusta. Tavaraa ei palauteta ennen kun meille aiheutuneet ylimääräiset toimituskulut on hyvitetty täysimääräisesti tilillemme Postin/Matkahuollon hinnaston mukaisesti.
- Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
- Nämä palautusoikeusehdot eivät koske ulkomailta tulevia tilauksia, näissä tapauksissa on otettava yhteyttä hastur.fi:iin.
Takuu:
HUOM! Ota aina ennen minkään tuotteen takaisin lähettämistä yhteyttä meihin.Takuu koskee vain tehdas uusia tuotteita, käyttämättömiä keräilyesineitä tai muita käyttämättömiä tuotteita.
- Pääsääntöisesti uusilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuunantaja vastaa siitä että tuote toimii määräajan.
- Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
- Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu hastur.fi:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.
- Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
- Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia), palautuksissa ja takuuasioissa aina ensin yhteys hastur.fi:iin.
Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot:
- Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina hastur.fi:iin.
- Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
- Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei käsitellä.
- Mahdolliset yhteensopivuusongelmat pitää ratkaista 14 päivän palautusajan/reklamaatioajan puitteissa ja kaupan purkuoikeus yhteensopivuusongelmien takia on rajoitettu samaan 14 päivään. Tämän jälkeen takuu ei kata tuotteiden (meiltä tai muualta ostettujen) välisiä yhteensopivuusongelmia, eikä kauppaa voi yhteensopivuusongelmien takia purkaa.
- Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla, kirjeitse tai faxilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.
?Onneksi olkoon, luitte juuri kilometrin mittaisen lakitekstivirityksen.
Oikeasti, me olemme reilua ja luottamuksen arvoista väkeä, 99,9999% asiakkaistamme on havaittu mukavaksi porukaksi, joilla on usein valtavasti tietoa näistä esineistä ( usein paremmin kuin meillä), on aikas harvinaista että joku asia menee pahasti pieleen, eli nyrkkisääntönä on, että emme juuri kysele syytä miksi joku esine ei nyt sitten satu olemaan mieleen, ei kun tietoa meille, esine takaisin, joko vaihdetaan tai korvataan, emme me siitä loukkaannu.
Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla:
info@hastur.fi